W ramach dynamicznie rozwijającego się środowiska rozgrywek Go-System Military powstał jeden z najciekawszych projektów wsparcia logistycznego – „Mapa”. Jest to kompleksowe narzędzie przygotowane przez jednego z uczestników znanego pod pseudonimem matez, mające na celu usprawnienie orientacji i planowania działań w terenie.

Cel i funkcja projektu
Celem projektu „Mapa” było stworzenie przejrzystego, trwałego i funkcjonalnego planu obszaru, na którym odbywają się rozgrywki militarne organizowane przez Go-System Military Club. Mapa zawiera najważniejsze lokalizacje, rejony specjalne, drogi, przeszkody terenowe oraz strefy wyłączone z gry. Oznaczenia są czytelne i zgodne z legendą, co umożliwia uczestnikom szybkie podejmowanie decyzji w czasie trwania operacji.
Konstrukcja i materiały
Powstały dwie duże mapy umieszczone na twardym podłożu, odporne na warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne. Co więcej – zostały przystosowane do pisania po nich markerami suchościeralnymi, co pozwala na dynamiczne zaznaczanie pozycji, planowanie manewrów czy nanoszenie aktualnych danych wywiadowczych. Mapy są umieszczone na mobilnych stojakach, co pozwala na łatwe ich przemieszczanie i ustawienie w dowolnym punkcie bazy dowodzenia.
Dodatkowo, dla każdego z członków zespołów przygotowano małe, zafoliowane wersje kieszonkowe, które można zabrać w teren. Te podręczne mapy zawierają te same oznaczenia co duże wersje, umożliwiając szybkie sprawdzenie lokalizacji bez konieczności powrotu do centrum dowodzenia.
Wyróżniające cechy
- Realistyczne odwzorowanie terenu – z uwzględnieniem wzniesień, zbiorników wodnych, zalesień i innych naturalnych przeszkód.
- Legendowana siatka pól – ułatwia koordynację zespołów i podawanie pozycji (np. C6, G9).
- Skala i azymut – dodane elementy kartograficzne pozwalają na rzeczywiste planowanie tras i kierunków przemieszczania.
- Czytelność i intuicyjna kolorystyka – poszczególne rejony są zaznaczone różnymi kolorami zgodnie z ich przeznaczeniem i stopniem ryzyka.
Znaczenie dla rozgrywek
Mapa stała się nieodzownym elementem każdej edycji wydarzenia, znacznie poprawiając komunikację i efektywność działań zespołów. To przykład doskonałej inicjatywy oddolnej – stworzonej przez uczestnika dla uczestników – która została zaadaptowana jako oficjalne narzędzie taktyczne w Go-System Military.
Projekt „Mapa” to dowód na to, że zaangażowanie i pomysłowość jednostek potrafią przenieść całe wydarzenie na wyższy poziom organizacyjny i operacyjny. Matez, jako twórca tego rozwiązania, zasługuje na uznanie całej społeczności.